Baldan: Legenda italského obuvnictví

Rozhovor s Mircem Baldanem Na začátku stáli tři bratři, kteří v kuchyni svého domu začali v roce 1948 vyrábět dámské boty. Dnes, po téměř 70-ti letech, rodinná tradice pokračuje. O tom, jak se zrodila jedna z nejúspěšnějších rodinných obuvnických firem v Itálii hovoří Mirco Baldan, syn jednoho ze zakladatelů. Vždy jste se orientovali pouze na dámskou obuv? Ano, dámská bota je specifická, můžeme využívat speciální řemeslné postupy a také designérská část je zajímavá. Máme skvělý mezinárodní návrhářský tým, jehož práce dokáže zaujmout zákazníky po celém světě. Zaměřili jsme se na to, v čem jsme dobří. Naše boty jsou známé nejen kreativitou a prvotřídními materiály, ale také komfortem. Umíme udělat boty, které perfektně sedí, což není, speciálně u bot na podpatku, časté. Italská móda je pověstná. Kde přesně bychom našli kořeny značky Baldan? Naše firma pochází z oblasti Benátek. Je to část Itálie, která je známá právě výrobou bot. V našem městě je asi 7000 obybvatel a téměř všichni jsou nějak spojeni s obuvnictvím. Materiály jsou také z Itálie? Jak je vybíráte? Nakupujeme nejlepší italskou kůži. Naši zaměstnanci jezdí po koželužnách a osobně vybírají kvalitní usně. Ty dále zpracováváme především ručně, i když i my částečně využíváme moderní technologie. Ruční výrobou bot se v Itálii zabýváme jako jedni z mála. Věříme, že je to jediná možnost, jak zaručit, že boty budou perfektní. Umožňujete zákazníkům do velké míry zasáhnout do konečného vzhledu boty? Ano a považuji to za úspěch. Dáváme svým partnerům na výběr z širokého vzorníku materiálů a tím do jisté míry přizpůsobit jednotlivé modely jejich přáním. Stane se, že občas přijede přímý zákazník i přímo k nám do výroby. Pokud je to možné a vhodné, vyhovíme mu. Ve společnosti máte na starosti spíše obchod, netáhlo Vás to nikdy k jejich výrobě či designu? V podstatě jsem mezi tím vším vyrůstal. Některá léta jsem jako mladík trávil v podniku, takže jsem k botám získal přirozený vztah. Občas se trochu podílím na konečné podobě našich modelů, ale spíše jsem na cestách. Jsem rád v kontaktu s partnery, chci vědět, co potřebují. Když mám čas, tak zajdu přímo do obchodu, abych si udělal představu, co koneční zákazníci chtějí. Jste zástupce druhé generace. Co Vaše děti, také se zabývají obuví? Moje děti jsou ještě příliš malé a doba je již jiná. Za mého dětství jsme měli výrobnu přímo doma – v kuchyni, ve sklepě. Dětem se však snažím lásku k botám a vášeň pro podnikání vštípit. Co považujete za Váš úspěch v posledních letech? Patříme mezi nejvíce ceněné rodinné italské obuvnické firmy, co se kvality týče. Dodáváme do více než 30 zemí na celém světě - od Evropy, přes Spojené Státy po Japonsko. V roce 1999 jsme otevřeli novou výrobnu s větší kapacitou. V té době se značky jako třeba Chanel či Prada začaly poohlížet po partnerech v obuvnické sféře. Naše první zkušenost s takovým brandem byla pro Lagerfeldův Chanel. Naše spolupráce stále trvá, našimi hlavními partnery, pro které zhotovujeme obuv, jsou však Saint Laurent a Laboutin.


Litujeme, ale v této galerii není žádný obrázek.